Jak být na Instagramu v obraze, aneb znáte všechny INSTA – pojmy? | Markeťačka na volné noze

Jak být na Instagramu v obraze, aneb znáte všechny INSTA – pojmy?

Čas čtení: ( Počet slov: )

Instagram jako takový patří oproti Facebooku mezi poměrně „mladou“ sociální síť. Vznikl před 11 lety v roce 2010. Přesto se k roku 2020 pyšní přes  1 bilion aktivních uživatelů. Ne nadarmo se tak řadí mezi TOP 6 sociálních sítí. Zkuste hádat, víte, jaké jsou před ním? Máte pravdu FACEBOOK je stále NUMBER 1, následně YOUTUBE, WhatsApp, Messenger, WeChat a na šestém místě válí INSTAGRAM.

Na rozdíl od Facebooku je Instagram cílovým místem zejména pro „mladší publikum“ do 35 let. Původně sloužil pro sdílení fotografií, videí a ephemeral messages (pomíjivé zprávy), dnes již můžete vysílat živě, vytvářet interaktivní formáty videí, přidávat filtry, hashtagy, hudbu, giphy, lokace, označovat produkty a vlastně i prodávat.

Ano INSTAGRAM se stal i jedním z firemních nástrojů pro komunikaci s cílovými zákazníky – tzn. B2C. Máte hezký produkt, službu, příběh, který byste rádi ukázali vašim fanouškům a potenciálním zákazníkům? Pojďte na Instagram, přesně o tom totiž tato sociální síť je.

Chcete být v obraze a znát všechny INSTA-pojmy? Pojďte se podívat, co vše může v Instagramovém slangu padnout.

INSTA-SLOVNÍK 

ALGORITMUS IG– tak jako má Facebook, Google, Seznam a další své algoritmy, na základě, kterých doručuje svůj obsah, tak má svůj vlastní i INSTAGRAM, proto je třeba fungovat v jeho prospěch, být na Instagramu aktivní a využít ho na 100% (přispívat, mít kvalitní obsah, interagovat s uživateli, zapojovat se, přidávat hashtagy, umístění, přilákat, co největší počet lidí, abyste se hezky zařadili do Algoritmu a Instagram vás začal doporučovat dalším lidem)

BIO – popis služby, firmy, konkrétní osobnosti, zkrátka představení Instagramového profilu, může být až 150 znaků, přičemž máte možnost použít i odkaz na webovou stránku

FEED – jedná se o samostatný, jedinečný příspěvek v hlavním kanálu Instagramu, může být statický (fotka), i dynamický (video), formát 1080 x 1080

GRID – je to v podstatě mřížka s příspěvky, které vidíte ve vašem profilu, jednotlivé příspěvky (posty) tvoří GRID – proto se vždy doporučuje podobu Gridu plánovat, aby dávaly smysl jednotlivé příspěvky, tak i komplexně celý GRID

STORIES – 24-hodinová fotografie, interaktivní fotografie či video – na profilu bude viditelné pouze 24 hodin, formát 9:16 (1080 x 1920), krásná plocha na využití jak na organický obsah, tak placené kampaně, můžete doplnit o umístění, hudbu, giphy, ankety, otázky a odpovědi, hashtagy

BOOMERANG – formát Stories, při kterém tvoříte interaktivní video, které zachycuje jeden pohyb, který se následně zopakuje, délka cca 5 vteřin

HIGHLIGHTS – to jsou ty kolečka, které vidíte ve vašem profilu nad vašimi hlavními příspěvky, jsou to stories, které si chcete uchovat na pořád na vašem profilu, a chcete je mít k dispozici př. Highlight – Dovolená Thajsko, a tam si uložíte všechny storíčka, které jste v minulosti sdíleli, přidáte název, emoji a je to!

REELS – dynamický formát videa, vznikl jako reakce na videa na TIKTOKU, jedná se o nejnovější formát, proto se díky REELS můžete snáze zapojit do vzorce algoritmu, délka REELS je max. 60 vteřin, formát je jako STORIES hezká plocha 9:16, můžete přidat hudbu, giphy, texty, stříhat video, poskládat si ho dle své představy, můžete si ho propsat na zeď – tzn. na váš profil, nebo ho nechat pouze v REELS videích, samostatná ikonka a kategorie příspěvků

IGTV – jedná se o formát videa  – mp4, k čemu slouží? buď se může jednat o živé vysílání, přičemž si chcete záznam uložit na Instagram natrvalo nebo chcete jen vložit delší video, při vkládání z telefonu, můžete vložit video v délce 15 minut, z webové aplikace až 60 minut, moc příjemné když chcete být blíže zákazníkovi, osobní „kontakt“, v rámci živého vysílání vám totiž mohou vaši fanoušci či sledující pokládat otázky a vy tak máte možnost rychle reagovat

HASHTAG – slovo, výraz, který začíná znakem #, můžeme ho také považovat jako klíčové slovo, jelikož pod ním se skrývá spoustu dalších příspěvků od lidí, kteří tento hashtag použili také, abyste měli možnost zobrazit svůj příspěvek a být v rámci hashtagu vidět, používejte ten, který má do 7-8 milionů příspěvků – může vám to přivést nové sledující, případně lidi, kteří si zobrazí váš obsah

EMPHEMERAL MESSAGES – tzv. POMÍJIVÉ ZPRÁVY, možnost odeslání obrázkové zprávy, která po zobrazení zmizí, pouze na Instagramu, aktuálně máte možnost zvolit, zda chcete zprávu přehrát několikrát, pouze jednou nebo ji ponechat natrvalo

Samozřejmě bych mohla pokračovat do nekonečna, ale pokud budete rozumět, alespoň těmto základním INSTAGRAMOVÝM pojmům, tak se určitě na Instagramu neztratíte.

#jakbytnainstagramuvobraze #ajeto!

Těším se příště,

Veronika