Jak si správně založit firemní stránku na Facebooku?

Čas čtení: ( Počet slov: )

Když klienti začínají podnikat důležitou součást tvoří MARKETING. V rámci něj a marketingové strategie si následně určí jaké marketingové nástroje pro své podnikání zvolí. Sociální sítě a založení profilů, potažmo účtů na sociálních sítích patří mezi prvotní aktivity. Ve většině případů přichází jako první na řadu Facebook, jelikož ho klienti již dlouho mají, používají, ví přibližně, jak to na této platformě funguje. Samozřejmě je možné, že mi někteří z vás budete oponovat a můžete říci, že jste první zakládali Instagram. To je ovšem také jedna z možností a rozhodně vám fandím. Avšak tuto „cestu“ zmiňuji jako jednu z nejčastějších scénářů.

V tuto chvíli pro mnoho klientů nastává AHA moment a začíná je napadat spoustu otázek.

Jak si vlastně firemní stránku na Facebooku založit?

Jaký je správný postup?

Jak dlouho trvá vytvoření stránky?

Musím k tomu použít svůj osobní profil, nechci, aby s tím měl můj profil něco společného..

Tak si vytvořím další, ten budu používat pro firemní účely – > takže vytvořit osobní profil, do kolonky jméno dám jméno firmy a do kolonky příjmení taky, nebo počkat vlastně to můžu rozdělit, máme přeci v názvu dvě slova, datum narození, na tom nezáleží, něco tam napíšu, kliknu na tlačítko vytvořit a je to, to jsme na to vyzráli a můj účet s tím nemá nic společného. ALE POZOR NA TO! Opak se stává pravdou, osobní profil musí být vytvořen na osobu, která je schopná prokázat se, když si to Facebook vyžádá, IDENTIFIKAČNÍM DOKLADEM. V momentě, kdy vaše údaje nebudou s dokladem shodné, Facebook vám může osobní profil i firemní stránku, která je na něj vázaná SMAZAT, a teď si představte, že máte na stránce deseti tisíce – nebo dokonce sta tisíce sledujících, a to přece nechcete.

Pojďme se tedy podívat, jak si firemní stránku na Facebooku založit správně.

Vždy když chcete založit firemní stránku na Facebooku musíte mít osobní profil se skutečnými údaji, to znamená reálné jméno, příjmení a datum narození, Předejdete tak nepříjemnostem v případě možného ověření identity ze strany Facebooku. Pozor, bez osobního profilu firemní stránku nezaložíte.

Nejprve se tedy přihlásíte do svého osobního profilu – zadáte e-mail a heslo. Pokud osobní profil na Facebooku nemáte, založíte ho na pár kliknutí. Využijete k tomu tlačítko VYTVOŘIT ÚČET – vyplníte jméno, příjmení, datum narození, e-mail nebo telefon a je to.

V levém sloupci se vám zobrazí nabídka, kliknete na záložku STRÁNKY.

Poté se Vám otevře seznam firemních stránek, ke kterým máte práva. V případě, že zatím nemáte žádnou firemní stránku budete mít hned jako první možnost + VYTVOŘIT NOVOU STRÁNKU.

Na tlačítko kliknete a otevře se vám prázdná stránka, kde vyplníte údaje o vašem podnikatelském záměru, produktu či službě.

Je třeba vyplnit NÁZEV STRÁNKY a alespoň jednu KATEGORII, jsou to povinná pole, bez toho Vás Facebook dál nepustí. Kategorii i popis si můžete následně změnit, avšak jméno stránky si opravdu rozmyslete, lze ho změnit pouze jednou za půl roku a není to úplně jednoduché.

Poslední klik na tlačítko VYTVOŘIT STRÁNKU a je to. Máte založenou firemní stránku na Facebooku. A jak dlouho to trvá? Je to opravdu rychlé. Pouze několik minut a pár kliknutí. To jak si stránku vyšperkujete již záleží na vás, ale o tom až jindy.

Věřím, že již víte jak si správně svou firemní stránku založit a pokud si nejste jisti, zda máte vše správně nastavené, tento jednoduchý návod vám dozajista pomůže.

Přeji vám všem úspěšné nastavování.

Veronika