Reklama musí být vidět aneb na umístění záleží. | Markeťačka na volné noze

Reklama musí být vidět aneb na umístění záleží.

Čas čtení: ( Počet slov: )

Při nastavování reklam na sociálních sítích si v Business Manageru nejprve volíme cíl, co od kampaně čekáme a chceme – budujeme značku, chceme navýšit počet sledujících, chceme, aby nám lidé dali vědět, zda se zúčastní naší události nebo sledujeme počet nákupů, zaslání vyplněných dotazníků nebo obecně konverzí. Cíl a rozpočet, ať už denní nebo dlouhodobý si navolíte hned v prvním kroku.

Následně přecházíme k zacílení a umístění reklamy. V rámci zacílení si vytvoříme svého „ideálního zákazníka“ tzn. věk, pohlaví, zájmy, jazyk, lokalita, ve které žije nebo se pohybuje, spojení a další.

Dostáváme se ke klíčovému bodu tohoto článku a tím je UMÍSTĚNÍ reklam. Co si pod takovým umístěním představit? Tak jako jsou předměty vystaveny v kamenných obchodech v regálech, tak i v online světe si můžeme vybrat, kde se naše reklama bude zobrazovat. Business Manager nám nabízí možnost AUTOMATICKÉ UMÍSTĚNÍ nebo RUČNÍ UMÍSTĚNÍ.

V rámci nastavení reklam máme defaultně zaškrtnuté automatické umístění, které je business managerem doporučováno, avšak malá nevýhoda je, že vlastně nevíme, kde se nám reklama reálně zobrazuje.

Proto DOPORUČUJI ZVOLIT RUČNÍ UMÍSTĚNÍ, přičemž si můžeme vybrat, kde se nám reklama zobrazí a dle toho můžeme hezky upravit i formát naší grafiky, videa či vizuálu jako takového. Víme přesně, kde nám reklama běží a jak bude vypadat.

Reklamy můžeme z Business Manageru umístit na Facebook, Instagram, do Messengeru nebo do tzn. Audience Network, kdy nám umožnují reklamy zobrazit i v rámci externích webů či aplikací.

Důležité je pracovat i s konkrétními místy zobrazení, od toho se odvíjí i formáty. Zvolit si tu správnou reklamní plochu, kde mi má reklama poběží, je alfou i omegou celé propagace.

Možností pro umístění je opravdu mnoho, avšak pojďme si říci, kde vás potencionální či stávající zákazníci nejlépe uvidí? Určitě to nebude v článcích, vyhledávání, Marketplace nebo ve zprávách.

Nejlepší a nejviditelnější plochy jsou: KANÁLY VYBRANÝCH PŘÍSPĚVKŮ NA INSTAGRAMU A FACEBOOKU, INSTAGRAM A FACEBOOK STORIES, NOVĚ NA INSTAGRAMU REELS A NA FACEBOOKU PŘÍPADNĚ PRAVÝ SLOUPEC. Podívejte se sami na své profily a uvidíte, že tyto reklamy jistě nepřehlédnete. Krásné plochy, které se dají pro reklamu využít a jsou vidět.

Samozřejmě vždy je třeba vyzkoušet, co pro vás lépe funguje a dle toho zvolit strategii.

Ať vám reklamy hezky běží.

Mějte se fajn,

Veronika