JAK BÝT NA INSTAGRAMU V OBRAZE, ANEB ZNÁTE VŠECHNY INSTA – POJMY?

Publikováno: 1. 7. 2024
Čas čtení: 3 min

Instagram jako takový patří oproti Facebooku mezi poměrně „mladou“ sociální síť. Vznikl v roce 2010. Přesto se k roku 2024 pyšní přes 2,4 miliardy aktivních uživatelů. Ne nadarmo se tak řadí mezi TOP 3 sociální sítě. Zkuste hádat, víte, jaké jsou před ním? Možná se budete divit, ale FACEBOOK je stále NUMBER 1, následně YOUTUBE, potom přichází na řadu Instagram, následně WhatsApp, Tik Tok, WeChat a na šestém místě Messenger.

Původně sloužil pro sdílení fotografií, videí a pro ephemeral messages (pomíjivé zprávy). Dnes již můžete vysílat živě, vytvářet interaktivní formáty videí, přidávat filtry, hashtagy, hudbu, giphy, lokace, kvízy či odkazy.

Ano INSTAGRAM se stal i jedním z firemních nástrojů pro komunikaci s cílovými zákazníky – tzn. B2C. Máte hezký produkt, službu, příběh, který byste rádi ukázali vašim fanouškům a potenciálním zákazníkům? Pojďte na Instagram, přesně o tom totiž tato sociální síť je.

Chcete být v obraze a znát všechny INSTA-pojmy? Podívejte se, co vše může v Instagramovém slangu padnout.

INSTA-SLOVNÍK 

ALGORITMUS IG– tak jako má Facebook, Google, Seznam a další své algoritmy, na základě, kterých doručuje svůj obsah, tak má svůj vlastní i INSTAGRAM, proto je třeba fungovat v jeho prospěch, být na Instagramu aktivní a využít ho na 100% (přispívat, mít kvalitní obsah, interagovat s uživateli, zapojovat se, přidávat hashtagy, umístění, přilákat, co největší počet lidí, abyste se hezky zařadili do Algoritmu a Instagram vás začal doporučovat dalším lidem).

BIO – popis služby, firmy, konkrétní osobnosti, zkrátka představení Instagramového profilu, může být až 150 znaků, přičemž máte možnost použít i odkaz na webovou stránku.

FEED – jedná se o samostatný, jedinečný příspěvek v hlavním kanálu Instagramu, může být statický (fotka), i dynamický (video), formát 1080 x 1080.

GRID – je to v podstatě mřížka s příspěvky, které vidíte ve vašem profilu, jednotlivé příspěvky (posty) tvoří GRID – proto se vždy doporučuje podobu Gridu plánovat, aby dávaly smysl jednotlivé příspěvky, tak i komplexně celý GRID.

STORIES – 24-hodinová fotografie, interaktivní fotografie či video – na profilu bude viditelné pouze 24 hodin, formát 9:16 (1080 x 1920), krásná plocha na využití jak na organický obsah, tak placené kampaně, můžete doplnit o umístění, hudbu, giphy, ankety, otázky a odpovědi, odkaz, hashtagy.

BOOMERANG – formát Stories, při kterém tvoříte interaktivní video, které zachycuje jeden pohyb, který se následně zopakuje, délka cca 5 vteřin.

HIGHLIGHTS – to jsou ta “kolečka”, které vidíte ve vašem profilu nad vašimi hlavními příspěvky, jsou to stories, které si chcete uchovat napořád na vašem profilu, a chcete je mít k dispozici př. Highlight – Dovolená Thajsko, a tam si uložíte všechny storíčka, které jste v minulosti v této souvislosti sdíleli, přidáte název, emoji a je to!

REELS – dynamický formát videa, vznikl jako reakce na videa na TIKTOKU, jedná se o nejnovější formát, proto se díky REELS můžete snáze zapojit do vzorce algoritmu, délka REELS je max. 60 vteřin, formát je jako STORIES hezká plocha 9:16, můžete přidat hudbu, giphy, texty, stříhat video, poskládat si ho dle své představy, můžete si ho propsat na zeď – tzn. na váš profil, nebo ho nechat pouze v REELS videích, samostatná ikonka a kategorie příspěvků.

ŽIVĚ – jedná se o formát videa, kde živě vysíláte na svém Instagramovém profilu, po vysílání následně můžete záznam uložit na Instagram natrvalo. Skvělý formát,  když chcete být blíže zákazníkovi, je to více "osobnější, v rámci živého vysílání vám totiž mohou vaši fanoušci či sledující pokládat otázky a vy tak máte možnost rychle reagovat.

HASHTAG – slovo, výraz, který začíná znakem #, můžeme ho také považovat jako klíčové slovo, jelikož pod ním se skrývá spoustu dalších příspěvků od lidí, kteří tento hashtag použili také, abyste měli možnost zobrazit svůj příspěvek a být v rámci hashtagu vidět, používejte ten, který nemá xy milionů příspěvků, v tomto případě se totiž nikde nezobrazíte, pokud nejste přední influencer se stovkami tisíců sledujících. Pokud je budete využívat chytře, může vám to přivést nové sledující, případně lidi, kteří si zobrazí váš obsah a stanou se vašimi zákazníky.

DIRECT MESSAGE – možnost odesílání zpráv buď uživatelům samotným nebo firmám, zjednodušeně máte zkrátka možnost chatovat. Rychlá a snadná komunikace. Pokud někde uvidíte zkráceně DM - znamená to právě direct message tzn. napište mi do zpráv. 

Samozřejmě bych mohla pokračovat do nekonečna, ale pokud budete rozumět, alespoň těmto základním INSTAGRAMOVÝM pojmům, tak se určitě na Instagramu neztratíte.

#jakbytnainstagramuvobraze #ajeto!

Těším se příště,

Veronika